Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u het antwoord op vragen die ons het meest gesteld worden.

Neen, je kan ook evenementen maken met losse tickets, zonder zaalplan.  Voor toneel raad ik echter aan om wél met een zaalplan te werken, dat maakt de controle eenvoudiger want je weet perfect wie waar zit.

Het sportpaleis zal niet lukken.  Maar we hebben al complexe zaalplannen gemaakt met tafeltjes.  Je kan kleuren en lijnen aanbrengen waardoor je doorgaans de layout van de zaal mooi kan etaleren.

In een half uur zetten we je online.  We doen dat doorgaans samen via een teams meeting.

Telkens in het begin van de maand gebeuren de uitbetalingen.  De kosten worden er meteen van af getrokken.  Na de productie krijg je een factuur die meteen ook voldaan is.

Ja, er is een kassaverkoop module waarmee je tickets kan verkopen zonder online betaling.  Het systeem gaat er van uit dat je het geld zelf cash ontvangt.  Cashverkoop is trouwens gratis.

Ja, je kan zelf inloggen en de verkoop online of offline zetten.

Zodra een verkoop gebeurt, worden tickets binnen de 5 minuten per email verstuurd.  Bij kassaverkoop gebeurt dit enkel als er een email adres werd opgegeven.

Ja, je kan een verkoop annuleren op 2 manieren.  Mét terugbetaling of zonder terugbetaling.  De terugbetaling lukt uiteraard enkel via een online verkoop en niet bij een kassaverkoop.

Uiteraard, je kan inloggen en zien wie wat heeft gekocht en zien wie waar zit (indien zaalplan).  Je hebt een compleet overzicht over wat er gebeurt.  Je kan ook excel lijsten trekken van de verkopen.  

Ja, je kan per voorstelling een excel downloaden waarop alle details staan.

Je krijgt een link dat je op je website kan plaatsen.  Simpeler kan het niet zijn.

Zonder website wordt het moeilijk, maar ik ben toevallig ook webdesigner die reeds menige websites maakte voor toneelgezelschappen.  Voor een zeer schappelijke prijs kan ik een website voor je maken.

Soms gebeurt het wel eens dat een mail in een spamfilter terecht komt of dat iemand een fout email adres opgaf, dan kan je dit corrigeren en herversturen.

Op elk ticket staat een geldige barcode die je kan scannen, we hebben ook een scanapp.  Maar wie met een zaalplan werkt, zal dat doorgaans nooit doen.  Je weet tenslotte perfect wie waar zit.

Ja, je kan kortingsmodellen ingeven, zoals bvb. voor kinderen of leden van opendoek.  Je kan ook vrijkaarten verkopen.

Dit is wellicht de allermeest gestelde vraag.  Wat met mensen die niet goed met de computer kunnen werken?  In ons gezelschap houden wij ook steeds een offline verkoop (tegelijk met de online verkoop) en hier kunnen mensen naar ons lokaal komen waar ze fysiek een ticket kunnen kopen.  We zitten met 3 personen om hen te helpen.  De computerman, de persoon die de tickets uit de printer haalt, en de persoon aan de kassa.  Dit loopt reeds jaren goed.  Interessant om weten is dat je ook rijen kan blokkeren die enkel via kassaverkoop kunnen worden verkocht, zo krijgen de mensen die langskomen de kans om vooraan te zitten (slechtzienden, slechthorenden, rolstoelpatiënten).  Na 2 weken zetten wij dan de niet verkocht plaatsen weer open voor de online verkoop.

Ja.  Op een ticket kan je een klein fotootje plaatsen met een stukje van de affiche.  Er kunnen 3 tickets op één A4 blad.  Maar je kan ook kiezen voor een sponsorfoto, dan is er wel maar één ticket per A4 blad.

Nadat de klant zijn plaatsjes heeft gekozen, komt hij als laatste stap op het betaalplatform van Mollie.  Daar kan hij de online betaling afronden via bancontact, die hij wellicht al vaak heeft gedaan voor andere online betalingen.  Ook op de smartphone zal hij via payconiq/bancontact kunnen betalen.

Een goeie en terechte vraag.  Dit systeem is gemaakt voor amateur gezelschappen met een normaal verkoopsgedrag.  Maw : Tomorrowland toestanden zijn bij ons niet gecovered en dergelijk verkoopsgedrag zal ongetwijfeld een server overload tot gevolg hebben.  Bent u dus een professioneel gezelschap of weet u dat uw verkoopsgedrag uitermate hectisch is, dan raad ik u aan om alternatieven te zoeken.  Dat geldt ook voor ondersteuning.  Een telefoontje is zeker mogelijk wanneer er nog wat vragen zijn, maar ik ben helaas geen call-support-center die 24/7 bereikbaar is.  Maar dit was geen antwoord op de vraag.  Het systeem is stabiel en performant, bij normale omstandigheden.

Geen rare vraag als je van een manueel systeem komt waar je alle controle had.  Een koper kan idd zelf kiezen waar hij zit en dus een stoel tussenlaten.  Het is wat wennen en vertrouwen hebben, maar je zal zien dat dit allemaal goed komt.  Een enkele persoon zal met veel dankbaarheid een leeg plaatsje opvullen.

Wat gaat me dit kosten?

Misschien de belangrijkste vraag van allemaal.  Wat gaat me dit kosten?

Prijzen